Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2009

Μερικά έργα του Αργεντινού ζωγράφου Fabian Perez


 BALCONY AT BUENOS AIRES


LETIZIA A LA SIESTA


Cynzia Las Brujas


SOPHIA


Sunflower



FLAMENCO DANCER

 

GIRL WITH RED HAIR

 

LUCY WITH CHILD

 

TANGO



TANGO II



 TANGO III

 
BALADAS IN BUENOS AIRES

 

Venice



El Falor




El Aquacero



EL ROJO SILLON III

 

MEDIAS NEGRAS II

 


Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2009

Το να είσαι γυναίκα είναι τέχνη

Μια μέρα έτσι όπως έκανα βόλτα στις σελίδες του ίντερνετ, έπεσα πάνω στον παραπάνω τίτλο. Και μου άρεσε.. Μου έδωσε τον έναυσμα για να γράψω μερικά πράγματα αφιερωμένα στο γυναικείο φίλο.
Οι γυναίκες έχουν κάτι το μοναδικό. Κάτι το ξεχωριστό που τις κάνει να διαφέρουν τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους άνδρες. 
Σκέφτονται αλλοιώτικα, περιπλοκότερα και κολλάνε στην λεπτομέρεια, το τελευταίο για την γράφουσα ισχύει δεόντως.. Περιπλέκονται και  μπερδεύονται σε ένα θέμα. Τα εύκολα πολλές φορές τα δυσκολέυουνε, αλλά αυτή είναι η μοναδικότητα τους. Δεν χάνονται και δίνουν μια πάντα σαφή απάντηση. Είναι πιο ψύχραιμες και ήρεμες.. Και δρουν τις περισσότερες φορές με το συναίσθημα και αφήνουν στην άκρη την λογική.
Οι γυναίκες είναι το ωραίο φύλο, όπως πολλοί αποκαλούν. Διαφέρουν από τους άντρες, οι οποίοι χωρίς αυτές δεν θα μπορούσαν να κάνουν κάτι. Ήταν - είναι και θα είναι ένα μυστήριο. Ένα άλυτο μυστήριο που κανένας δε θα μπορέσει να το μάθει. Ούτε να το λύσει.
 Η γυναίκα είναι η πρωταγωνίστρια της ζωής. Της ψυχικής και της πνευματικής. Πολλοί, άλλωστε, πιστεύουν ότι το δυνατότερο πρόσωπο μετά τον Χριστό ήταν η Μαρία Μαγδαλινή. Και σύμφωνα με κείμενα που έχω διαβάσει, ο Χριστός, γνωρίζοντας ότι θα σταυρωθεί, παρέδωσε τα "ηνία", ας μου επιτραπεί η έκφραση, για την συνέχεια του έργου του στην Μαρία Μαγδαλινή.
Ακόμη, πιστεύω πως δεν είναι τυχαία η φράση πως πίσω από έναν δυνατό άντρα υπάρχει μια δυναμική και συνάμα δυνατή γυναίκα !
Αρκετοί άνδρες όταν έρχονται αντιμέτωποι με μια ικανή και σίγουρη γυναίκα, αποθαρύνονται και κάνουν πίσω. Δεν προσπαθούν να την προσελκύσουν. Την φοβούνται. Ενώ οι γυναίκες, όταν δουν κάποιον άνδρα δυνατό, όχι σε οικονομικό επίπεδο, αλλά σε πνευματικό, είναι πρόθυμες να τον πλησιάσουν και να τον δοκιμάσουν. Όχι βέβαια να προβούν σε κινήσεις εκμεττάλευσης και μεταχείρησης. Αυτό είναι πέραν της γνώμης μου.
Η γυναίκα είναι τέχνη. Η τέχνη είναι γυναίκα και γένουν θηλυκού. Αυτό το πιστεύω ακράδαντα. Η ομορφιά της τέχνης αποδίδεται στην ομορφιά της γυναίκας. Σκέφτομαι πολλούς καλλιτέχνες που σε μεγάλα και πασίγνωστα έργα τους έχουν απεικονίσει γυναίκες. Το πρωτεύον τους μοντέλο ήταν η γυναίκα και με τη βοήθεια της προσπαθούσαν την ομορφιά που έβλεπαν, να τη ζωγραφίσουν πάνω σε χαρτί.


Από τη φύση της πηγάζει μια ηρεμία και μια γαλήνια, που ο άνδρας δεν κατέχει αλλά αναζητεί σε εκείνη. Η γυνή είναι ισχυρή και κατείχε πάντα την πρώτη θέση. Ακόμη και αν αυτό δεν αντικατροπτίζονταν στις ανδροκρατούμενες κοινωνίες και θεωρίες που την ήθελαν δούλα και κατώτερη. Δυστυχώς, αυτό φαίνεται έντονα και στην αρχαία Ελλάδα που σκιαγραφείται ως μια περιορισμένη πνευματικά προσωπικότητα. Μαλίστα, ούτε οι φιλόσοφοι δεν έκαναν κάτι για αυτές τις εξευτελιστικές συμπεριφορές που δέχονταν οι γυναίκες!  Και όμως, άνθρωποι ανοιχτόμυαλοι, και οξυδερκής θα έπρεπε να είναι κανονικά αντίθετοι σε τέτοιες προκαταλήψεις και ρατσισμούς ! Είχα διαβάσει πως ο Αριστοτέλης όσο και ο Πλάτων συνιστούσαν την έκτρωση στην αρχαία Ελλάδας ως μέσω ενάντια στον υπερπληθυσμό των πόλεων. Και δεν σκέφτονταν οι ίδιοι καθόλου την ζωή που χανόταν ! Ειδικά ένα φιλοσοφικό μυαλό με ελευθερία σκέψης και διαφυγής από τις ρατσιστικές απόψεις και την απόκλιση διαφόρων θεωρημάτων θα έπρεπε να συμπεριφέρεται αλλοιώτικα ! 
Αναρωτιέμαι, γιατί θεωρούνταν μάγισσες οι γυναίκες τις παλαιότερες εποχές. Γιατί αυτή η καταδίωξη μαγισσών? Τί ακριβώς υπήρχε στα μάτια μερικών που της χαρακτήριζε έτσι? Πώς ακριβώς οι ίδιες συμπεριφέρονταν?
Από μια πηγή βρήκα πως η σύγχρονη έννοια του όρου κυνήγι μαγισσών δεν έχει σχέση με το φύλο, σε αντίθεση με την παλιά ερμηνεία. Χαρακτηριστικά, για το θηλυκό φύλο, ένας δικαστής μαγισσών, το 1595, είχε δηλώσει: ο διάβολος τις χρησιμοποιεί, διότι γνωρίζει ότι είναι επιρρεπείς στις σαρκικές απολαύσεις, και επιδιώκει να τις δεσμεύσει στην υπηρεσία του με μια τόσο αμοιβαία υποσχόμενη πρόκληση.
Αλλά τα αρχαία χρόνια, στην Αίγυπτο, ακόμα και στην αρχαία Ελλάδα τόσες γυναίκες αντιμετώπισαν και έπεσαν θύματα από τις φλόγες της φωτιάς, λόγω του ότι θεωρήθηκαν ύποπτες για μαγεία και πάσης φύσεως μαγικές γνώσεις.
Παρ'όλα αυτά, αυτό που πιστεύω είναι ότι η γυναίκα είναι δώρο της φύσης. Δεν ορίζεται, αλλά ορίζει τον εκάστοτε δημιουργό μπορεί να είναι πόλεμος μέσα στην ειρήνη και ειρήνη μέσα στον πόλεμο. Θα μείνει μυστήριο - και ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο - για κάθε μεγάλο φιλόσοφο.

Γυναίκες ..Μάγισσες..

Κάτι που μου άρεσε και ήθελα να το μοιραστώ στο μπλοκ μου!


Μια φορά κι έναν καιρό..
ύστερα από μια πολύ σκληρή μάχη ο βασιλιάς Αρθούρος πιάστηκε αιχμάλωτος και οδηγήθηκε στον άρχοντα ενός γειτονικού βασιλείου. Ο νικητής βασιλιάς, συγκινήθηκε από τη γενναιότητα και τον ενθουσιασμό του νεαρού Αρθούρου και του υποσχέθηκε να τον αφήσει ελεύθερο αν κατάφερνε να απαντήσει στο παρακάτω πολύ δύσκολο ερώτημα:
"ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ?"
Ο Αρθούρος θα είχε στην διάθεσή του ένα χρόνο για να απαντήσει στο δύσκολο ερώτημα κι αν δεν κατάφερνε να βρει ικανοποιητική απάντηση, θα καταδικαζόταν σε θάνατο.
Ένα τέτοιο πρόβλημα που θα έφερνε σε αμηχανία και τον πιο σοφό άνθρωπο, φάνηκε στο νεαρό βασιλιά δυσεπίλυτο, έχοντας όμως ως εναλλακτική λύση μόνο το θάνατο, δέχτηκε την πρόκληση και επέστρεψε στο βασίλειό του.
Από την μέρα εκείνη, άρχισε να ρωτάει τους πάντες. Την πριγκίπισσα, τις πόρνες, τους ιερείς, τις δεσποινίδες της αυλής και δεν συμμαζεύεται, κανείς όμως δεν του έδωσε ικανοποιητική απάντηση. Αυτό που του συνέστησαν οι περισσότεροι ήταν να απευθυνθεί σε μια γριά μάγισσα που κατοικούσε στην περιοχή, η οποία σίγουρα θα ήξερε τη σωστή απάντηση, αλλά θα την έδινε έναντι πολύ ακριβού ανταλλάγματος καθώς ήταν πασίγνωστη για τις υπέρογκες ανταμοιβές που απαιτούσε, όταν ζητούσαν την γνώμη της.
Ο χρόνος περνούσε μέχρι που έφτασε η τελευταία μέρα κι ο βασιλιάς Αρθούρος δεν είχε άλλη επιλογή από το να επισκεφτεί τη γριά μάγισσα και να συμβουλευθεί την γνώμη της.
Η γριά δέχτηκε να απαντήσει αλλά μόνο με τον όρο να πάρει για άντρα της τον Gawain, τον πιο γενναίο από τους Ιππότες της Στρογγυλής Τραπέζης και καλύτερο φίλο του βασιλιά Αρθούρου!
Η ιδέα προκάλεσε φρίκη στο βασιλιά. Η γριά είχε μια γαμψή καμπούρα, ήταν απαίσια, είχε μόνο ένα δόντι, βρώμαγε σαν βόθρος, συχνά δε, έκανε κάτι χυδαίους θορύβους. Δεν είχε συναντήσει ποτέ του ένα τόσο απωθητικό ον. Αρνήθηκε να πληρώσει. Δεν μπορούσε να καταδικάσει τον καλύτερό του φίλο να επωμισθεί για λογαριασμό του ένα τόσο δύσβαστακτο φορτίο.
Ο Gawain, πληροφορήθηκε την πρόταση της μάγισσας και ζήτησε ακρόαση από το βασιλιά λέγοντάς του ότι καμιά θυσία δεν ήταν για αυτόν τόσο μεγάλη προκειμένου να γλιτώσει τη ζωή του Βασιλιά του και της Στρογγυλής Τραπέζης κι ότι ήταν πρόθυμος να δεχτεί την γριά για γυναίκα του.
Έτσι ανακοινώθηκε κι ο γάμος τους και η γριά απάντησε επιτέλους στο ερώτημα:
"ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΕΝΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ"
Όλοι συμφώνησαν ότι από το στόμα της γριάς μάγισσας βγήκε μια πολύ μεγάλη αλήθεια κι ότι σίγουρα η ζωή του βασιλιά δεν διέτρεχε πλέον κανέναν απολύτως κίνδυνο.
Όντως ο γείτονας βασιλιάς χάρισε στον Αρθούρο την ζωή του και του εγγυήθηκε πλήρη ελευθερία.
Τι έγινε όμως με τον Gawain και τη γριά μάγισσα?
Ο Αρθούρος διακατέχετο από ανάμικτα συναισθήματα ανακούφισης και αγωνίας ενώ ο Gawain συμπεριφερόταν όπως πάντα με ευγένεια και γενναιοφροσύνη. Η μάγισσα αντιθέτως επέδειξε την χειρότερη συμπεριφορά. Έτρωγε με τα χέρια, ρευόταν, αεριζόταν κι έφερνε τους πάντες σε αμηχανία με τη συμπεριφορά της.
Την πρώτη νύχτα του γάμου ο Gawain ετοιμαζόταν να περάσει τη χειρότερη νύχτα της ζωής του, γενναίος όμως καθώς ήταν το πήρε απόφαση και εισήλθε στο συζυγικό δωμάτιο.
Τότε διαπίστωσε πως τον περίμενε μια μεγάλη έκπληξη!!!!!
Μπροστά στα μάτια του, στο συζυγικό κρεβάτι ήταν ξαπλωμένη, ημίγυμνη, η ομορφότερη γυναίκα που είχε δει ποτέ του.
Ο Gawain έμεινε έκθαμβος. Όταν ξαναβρήκε μετά από λίγα λεπτά τη μιλιά του, ρώτησε την μάγισσα τι ακριβώς της είχε συμβεί.
Η μάγισσα του απάντησε πως ήταν πολύ γλυκός κι ευγενικός μαζί της,, όταν είχε την απωθητική της μορφή και για αυτό θέλησε να του δείξει και την αλλη της μορφή, την όμορφη, κι ότι τη μέρα θα είχε τη μία και τη νύχτα την άλλη.
Τον ρώτησε λοιπόν, ποια από τις δυο μορφές επιθυμούσε να έχει τη μέρα και ποια τη νύχτα.
Τι οδυνηρό δίλλημα Ο Gawain μπήκε σε σκέψεις. Τι να ήταν καλύτερο? Να έχεις στο πλευρό του μια πανέμορφη γυναίκα τη μέρα, τότε που τον βλέπουν οι φίλοι του κι όλος ο κόσμος και μια κακάσχημη και απωθητική μπαμπόγρια τη νύχτα ή να να'χει μια μπαμπόγρια τη μέρα και τη νυχτα να χαίρεται τη συντροφιά μιας τόσο πανέμορφης και γοητευτικής νεανίδος ?
 

Ο Gawain είπε στην μάγισσα ότι θα την άφηνε, αυτή να επιλέξει για τον εαυτό της!
Μόλις το άκουσε αυτό η μάγισσα, του χαμογέλασε και του ανακοίνωσε ότι θα ήταν όμορφη όλη τη μέρα κι όλη την νύχτα επειδή τη σεβάστηκε και την άφησε να είναι αφέντης του εαυτού της.

Το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας?
Δεν έχει σημασία αν η γυναίκα σου είναι όμορφη ή άσχημη, αν είναι έξυπνη ή χαζή αφού.. κατά βάθος είναι πάντα μια μάγισσα !

Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2009

Δεξιόχειρες - Αριστερόχειρες (!)..

Ζούμε σε ένα κόσμο που επικρατούν οι δεξιόχειρες. Το δεξί χέρι θεωρείται το «καλό», το συνηθισμένο, ενώ το αριστερό θεωρείται πιο «σπάνιο» και εξεζητημένο. Έτσι με βάση μια... «δημοκρατική πλειοψηφία» οι δεξιόχειρες επικρατούν. Όμως με βάση νέα στατιστικά δεδομένα, οι ισορροπίες αλλάζουν, οι αριστερόχειρες αυξάνονται και ίσως είναι αυτοί που στο μέλλον θα «κυβερνούν» μιας και επιπλέον κατέχουν μια σειρά από αξιοθαύμαστες «δεξιότητες» που τους δίνουν ένα ποιοτικό προβάδισμα. Όπως είναι γνωστό ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται από δύο ημισφαίρια, ορίζοντας δύο τύπους ανθρώπων: τους «δεξιόχειρες» (στους οποίους επικρατεί η λειτουργία του αριστερού ημισφαιρίου) κα τους «αριστερόχειρες» (στους οποίους το πάνω χέρι έχει το δεξί ημισφαίριο). Η κουλτούρα του δυτικού κόσμου των τελευταίων αιώνων ευνοεί τους δεξιόχειρες (ή το αριστερό ημισφαίριο αν θέλετε), θεωρώντας ότι γίνεται με το δεξί χέρι σαν «καλό». Δεν είναι τυχαίο ότι ευχόμενοι μια ευνοϊκή εξέλιξη λέμε «να πάνε τα πράγματα δεξιά». Έτσι ακόμα και τα πρόσφατα εκπαιδευτικά συστήματα ευνόησαν το αριστερό ημισφαίριο (και συνεπώς τους δεξιόχειρες), δηλαδή τον αναλυτικό, γραμμικό τρόπο σκέψης και αντίληψης των πραγμάτων. Αντίθετα, το «διαισθητικό», καλλιτεχνικό δεξί ημισφαίριο παραγκωνίσθηκε με αποτέλεσμα οι αριστερόχειρες να θεωρούνται «περιθωριακοί». Δεν είναι μακρινές οι εποχές που - με ένα ρατσιστικό κριτήριο - οι αριστερόχειρες υποχρεώνονταν (ακόμα και με τη βία) να μάθουν να γράφουν με το δεξί και που και οι ίδιοι ένιωθαν ένοχοι για το «κουσούρι» τους. Σύμφωνα με τα ως τώρα στατιστικά δεδομένα, ένας στους 10 ανθρώπους είναι αριστερόχειρας (δηλαδή 600 εκατομμύρια του παγκόσμιου πληθυσμού). Τώρα, όμως τα πράγματα αλλάζουν και η ζυγαριά δείχνει να τείνει να ισορροπήσει, καθώς ο ρυθμός γέννησης αριστερόχειρων αυξάνεται σταδιακά και αναμένεται ως το 2020 ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι να είναι αριστερόχειρες. Όπως δηλώνει και καθηγητής Βιολογίας Alexander Dubov «ο αριθμός των αριστερόχειρων μωρών που γεννήθηκαν μέσα στο 2005 είναι διπλάσιος από αυτά που γεννήθηκαν το 1990» & Το δεξί ημισφαίριο αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Όμως - δυστυχώς για τους δεξιόχειρες - το θέμα αρχίζει να τίθεται και ποιοτικά! Οι ειδικοί θεωρούν ότι η ανθρωπότητα σαν είδος βελτιώνεται και αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων και στην αύξηση των αριστερόχειρων καθώς και στην ανάδειξη των - τόσα χρόνια - καταπιεσμένων δυνατοτήτων τους. Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι ο δείκτης νοημοσύνης (IQ) των αριστερόχειρων είναι σε γενικές γραμμές υψηλότερος από των δεξιόχειρων. Επιπλέον, ένας στους πέντε ανθρώπους που θεωρούνται «επιτυχημένοι» - και με κάποιο τρόπο ξεχωρίζουν - είναι αριστερόχειρες. Οι ικανότητες των αριστερόχειρων αρχίζουν να αναδύονται από την αφάνεια και αυτό αλλάζει τον κόσμο μας. Για παράδειγμα, οι αριστερόχειρες έχουν μια υψηλότερη ικανότητα στην αντίληψη των ήχων και των χρωμάτων, ενώ διαθέτουν και μια «φωτογραφική» μνήμη, η οποία διατηρεί για μεγάλες περιόδους αναλλοίωτες τις εντυπώσεις της. Ακόμα και στις ικανότητες που θεωρούνται «παραφυσικές» οι αριστερόχειρες έχουν τον πρώτο λόγο. Σύμφωνα με δηλώσεις του καθηγητή Alexander Lee που ερεύνησε τα στατιστικά δεδομένα, ελάχιστοι δεξιόχειρες συγκαταλέγονται ανάμεσα στα άτομα που έχουν διάφορα χαρίσματα όπως τηλεπάθεια, όραση διαμέσου της ύλης (αλλιώς «όραση X-ray»), κ.λπ. Για τους επιστήμονες, τα επόμενα χρόνια αναμένεται μια αναμέτρηση σε ψυχολογικό-κοινωνικό επίπεδο ανάμεσα σε δεξιόχειρες και αριστερόχειρες. Αναμέτρηση που κάποιοι δεν διστάζουν να την παραλληλίσουν με την μάχη για επικράτηση μεταξύ Κρο-Μανιόν και «ανθρώπου του Νεάντερταλ». Πολλοί μάλιστα στοιχηματίζουν υπέρ των & ανερχόμενων αριστερόχειρων, καθώς πιστεύουν ότι μια ανθρωπότητα στην οποία θα επικρατούν οι αριστερόχειρες θα διαθέτει υψηλότερες διανοητικές ικανότητες αλλά και πιο ευαίσθητες αισθήσεις αγγίζοντας αντιληπτικές ικανότητες πιο λεπτές από ό,τι σήμερα. Με άλλα λόγια υψηλότερη αντίληψη και υψηλότερη ικανότητα σκέψης. Αν δούμε το θέμα από ιατρική άποψη, μια ανάλογη «μάχη» διεξάγεται και κατά την κυοφορία ενός εμβρύου, καθώς οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει μια συγκεκριμένη στιγμή στη ζωή του εμβρύου που κρίνεται αν το παιδί που θα γεννηθεί θα είναι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας. Η στιγμή εντοπίζεται στη διάρκεια του τέταρτου μήνα της κύησης, οπότε κάτι συμβαίνει στον εγκέφαλο του εμβρύου και το δεξί ημισφαίριο κυριαρχεί. Αν συμβεί αυτό, το νεογέννητο θα είναι αριστερόχειρας. Σε ένα «ενδιάμεσο ενδεχόμενο», υπάρχει περίπτωση η διαδικασία να ανασταλεί οπότε το παιδί που θα γεννηθεί έχει διπλές ικανότητες: λειτουργεί εξίσου καλά με το δεξί και το αριστερό μέρος του σώματός του (είναι αριστερο-δεξιόχειρας θα λέγαμε!) Άλλη μια στατιστική έρευνα έδειξε ότι οι αριστερόχειρες γεννιούνται συχνότερα από μητέρες άνω των 30 ετών και επιπλέον γεννιούνται συνήθως στο δεύτερο μισό του έτους, δηλαδή από Ιούλιο μέχρι Δεκέμβριο ! Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή, διάσημοι αριστερόχειρες υπήρξαν ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο Λέων Τολστόι και ο Τσάρλι Τσάπλιν, ενώ και στις μέρες μας η Νικόλ Κίντμαν αποτελεί παράδειγμα «αριστερόχειρης διασημότητας». Προς το παρόν, η επέλαση των αριστερόχειρων συνεχίζεται και επίκειται η «μάχη» με τους δεξιόχειρες! Ο χρόνος θα δείξει ποιοι τελικά θα πάρουν το... πάνω χέρι σε αυτή την αμφίρροπη αναμέτρηση. Έτσι κι αλλιώς... ο κόσμος μας αλλάζει !!! (απ'το site http://tech.pathfinder.gr/xpaths/humanity/106181.html)

Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2009

Σε δημοπρασία αντικείμενα του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα

Μία τούφα από τα μαλλιά του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα, καθώς και άλλα αντικείμενα, δημοπρατήθηκαν στο Ντάλας του Τέξας, σε μια δημοπρασία που φέρεται να τράβηξε την προσοχή του προέδρου της Βενεζουέλας, Ούγκο Τσάβες. Η τούφα πουλήθηκε στον μοναδικό πλειοδότη για 119.000 δολάρια.
Ο αγοραστής έχει βιβλιοπωλείο κοντά στο Χιούστον και αγόρασε την τούφα και τις φωτογραφίες του Τσε Γκεβάρα για την αρχική τιμή και δήλωσε ότι σκοπεύει να την εκθέσει στο κατάστημά του.
Όπως μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η συλλογή των αντικειμένων ανήκει στον 71χρονο Γκουστάβο Βιγιόλντο, πρώην στέλεχος της CIA, που καταδίωξε τον Τσε στις ζούγκλες της Βολιβίας το 1967 και ισχυρίζεται ότι έκοψε μία τούφα από τα μαλλιά του προτού τον θάψει, μαζί με δύο συντρόφους του.

«Παραδώσαμε έναν κατάλογο των αντικειμένων σε έναν ενδιαφερόμενο αγοραστή από τη Βενεζουέλα» ανέφερε η Κέλι Νόργουαϊν, αντιπρόεδρος του οίκου δημοπρασιών Heritage Auction Galleries. Δεν διευκρίνισε εάν ο «ενδιαφερόμενος» εκπροσωπεί την κυβέρνηση της Βενεζουέλας, όμως πολλά μέσα ενημέρωσης εικάζουν ότι πρόκειται για τον Ούγκο Τσάβες, ο οποίος είναι δηλωμένος θαυμαστής του Τσε.

Τα μαλλιά μπορεί να αποδειχτούν σημαντικό ιατροδικαστικό εύρημα, καθώς το DNA είναι δυνατόν να αποδείξει εάν τα λείψανα που βρίσκονται στην Κούβα ανήκουν πράγματι στον Τσε Γκεβάρα.
Ο Τσε συνελήφθη στις 8 Οκτωβρίου 1967 από Βολιβιανούς στρατιώτες που υποστηρίζονταν από τη CIA και εκτελέστηκε την επόμενη ημέρα σε ένα σχολείο. Πολλά χρόνια αργότερα βρέθηκαν τα οστά που πιστεύεται ότι ανήκουν στον Τσε και μεταφέρθηκαν στην Κούβα.

«Είναι ίσως το μοναδικό DNA που μπορεί να αποδείξει ότι ο Κάστρο έχει τη σορό του. Ο Γκουστάβο βοήθησε να θάψουν τον Τσε και ισχυρίζεται ότι υπήρχαν μόνο άλλα δύο πτώματα. Όμως, όταν ανοίχτηκε ο τάφος και μεταφέρθηκαν τα οστά στην Κούβα, βρέθηκαν άλλα έξι πτώματα» είπε η Νόργουαϊν. Ο Βιγιόλντο ισχυρίζεται ότι γνωρίζει την ακριβή τοποθεσία του τάφου, επειδή είχε καταγράψει τις συντεταγμένες.

Μαζί με τα μαλλιά δημοπρατήθηκαν φωτογραφίες του νεκρού Τσε που, σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, δεν έχουν δοθεί μέχρι τώρα στη δημοσιότητα. Υπήρχε επίσης ένα χειρόγραφο σημείωμα που απευθύνεται στον Τσε και φέρεται να το έχει γράψει κάποιος σύντροφός του, που αναφέρει ότι έχει φτάσει σε κάποια τοποθεσία και αναμένει νεότερες εντολές.

Η δημοπρασία συνάντησε πάντως την αντίδραση της χήρας του Τσε Γκεβάρα, καθώς και υποστηρικτών του.
Ο οίκος έχει πουλήσει κατά το παρελθόν τούφες από τα μαλλιά του Αβραάμ Λίνκολν, του Έλβις Πρίσλεϊ και της Μέριλιν Μονρόε.

'Οταν στην Ψυχή Βαθιά

Πριν δύο βδομάδες περίπου, πήγα και παρακολούθησα την πολυσηζητημένη και πολυαγαπημένη ταινία "Ψυχή Βαθιά". Άλλωστε το χρωστούσα στον εαυτό μου, γιατί του το είχα υποσχεθεί. :P
Όταν πήγα στον κινηματογράφο ο χώρος ήταν σχεδόν άδειος.. Σιγά σιγά, όμως, άρχισε να γεμίζει. Οι περισσότεροι ήταν άνθρωποι μεγάλης ηλικίας. Και δικαιολογημένα βέβαια. Διότι αυτή η ταινία αναφέρεται σε αυτούς. Στα δικά τους χρόνια.
Σε λίγο μπήκαμε στην αίθουσα. Από πίσω μου καθόταν μια ηλικιωμένη κυρία που κατά την διάρκεια των διαφημίσεων, που προβάλλονταν στην αρχή, φωνάζει την ταξιθέτρια με επιμονή. Όταν η τελευταία έρχεται, της λέει η κυρία με παραπονιάρικο ύφος " Ο θόρυβος είναι πολύ δυνατά! Δε χαμηλώνετε λίγο?" "Συγγνώμη έτσι είναι πάντα, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό".
Η ταινία άρχισε. Και άρχισε με τόσο όμορφο τρόπο. Έδειχνε τους δημοκρατικούς αντάρτες να περπατάνε στους λόφους των δασών. Μεταφερόσουν κατευθείαν στο όλο σκηνικό που επρόκειτο να διαδραματιστεί το περισσότερο μέρος της ταινίας. Εγκληματιζόσουν στην κατάλληλη ατμόσφαιρα αμέσως.
Τα δύο αδέρφια, που βρίσκονταν και πολεμούσαν από τις δύο αντίπαλες εστίες, είναι το κύριο μέρος της ταινίας. Παρακάτω και βέβαια δεν αποκαλύπτω μήπως τυχόν και μερικοί θέλουν να την δουν γνωρίζουν την πλοκή.
Πάντως ήταν πολύ συγκηνητική. Με το ζόρι κρατήθηκα να μην κλάψω. Η αδερφή μου με μια άλλη ηλικιωμένη γυναίκα τους είχαν πάρει τα δάκρυα. Απολύτως λογικό γιατί μια ταινία του Παντελή Βούλγαρη δεν μπορεί να σε αφήσει αδιάφορο.
Όλοι μας στο σινεμά σίγουρα θα νιώσαμε στενοχώρια και λύπη. Όχι μόνο για τον άδικο χαμό τόσων ανθρώπων που είχαν την ατυχία να αφήσουν την τελευταία τους πνοή στον Εμφύλιο, αλλά για την έναρξη του. 'Ενα γιατί όλοι θα το αναρωτηθήκαμε.

Σάββατο, 14 Νοεμβρίου 2009

Σκιές - Και μου λείπεις



Όλα απόψε θυμίζουν εσένα
μάτια θλιμμένα, πάθος και ψέμα
γίνανε ένα, τα λόγια ματώνουν
πονάνε, πληγώνουν.
Περνάει ο χρόνος και όλα γυρνάνε
σαν να 'ναι ταινία μπροστά μου περνάνε
κοιμάμαι για λίγο, μετά σε θυμάμαι
φοβάμαι να φύγω, σου λέω φοβάμαι
λυπάμαι που
κλαίει η χαρά και γελάει η λύπη
μου λείπει η αγκαλιά μα αυτή μ' εγκαταλείπει
ανοίγει η αυλαία και πέφτουνε τα φώτα
τίποτα δεν είναι όπως ήτανε και πρώτα

Όλα απόψε τελειώνουν απλά
έλα και διώξε το δάκρυ μακριά

Και μου λείπεις, τα βράδια που περπατώ
αν μου φύγεις, νομίζω θα τρελαθώ
και μου λείπεις,
χωρίς να ξέρω γιατί, μη μου κρύβεις
πως νιώθεις κάτι κι εσύ..
Αν σου λείπω, τα βράδια που περπατάς
δε θα φύγω, μπορεί και να μ' αγαπάς
αν σου λείπω, χωρίς να ξέρεις γιατί
δε σου κρύβω, πως νιώθω μια ενοχή

Έλα απόψε για λίγο κοντά μου
ανοίγω τα χαρτιά μου μαζί με την καρδιά μου
ερωτά μου σε αγάπησα παράλογα
μα τώρα η λογική μου φέρεται ανάλογα
έδωσα τα πάντα για να πάρω ένα μάθημα
μη δώσεις το “εγώ” σου γιατί θα γίνει πάθημα
ένα πάτημα βρίσκω για να πάρω το ρίσκο
αναπάντητα ερωτήματα να θέλω να λύσω
κάνω βήματα μπροστά αλλά πηγαίνω πάλι πίσω
πρωτού μιλήσω αφού δακρύσω, κάτι να ζητήσω
θέλω μόνο, μόνο λίγο χρόνο,
νομίζω ότι κρυώνω
μόνο λίγο χρόνο, κάπου εδώ
τελειώνω...

Όλα απόψε τελειώνουν απλά
έλα και διώξε το δάκρυ μακριά

Και μου λείπεις, τα βράδια που περπατώ
αν μου φύγεις, νομίζω θα τρελαθώ
και μου λείπεις,
χωρίς να ξέρω γιατί, μη μου κρύβεις
πως νιώθεις κάτι κι εσύ..
Αν σου λείπω, τα βράδια που περπατάς
δε θα φύγω, μπορεί και να μ' αγαπάς
αν σου λείπω, χωρίς να ξέρεις γιατί
δε σου κρύβω, πως νιώθω μια ενοχή

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2009

Συλλογισμοί

Ο έρωτας σβήνει τα μικρά αισθήματα και δυναμώνει τα μεγάλα.
Όπως και ο αέρας. Σβήνει τη φλόγα του κεριού αλλά δυναμώνει τη φωτιά.


Μην αναρωτιέστε αν έχω βρει την απάντηση του "Τί είναι Έρωτας", "Τί είναι Αγάπη" .. 
Αυτές οι δύο έννοιες με βασανίζουν και θα με βασανίσουν για πάντα.. Είναι τόσο διαφορετικές μεταξύ τους αλλά κάθε φορά τόσο πιο πολύ συγκλίνουν. Αλλά και αποκλίνουν σε βαθμό που χάνεις τα λόγια σου. Αναθεωρείς και παύεις να πιστεύεις αυτά που νόμιζες ότι ίσχυαν έως τώρα. Μήπως είναι μαγεία τελικά? Η μαγεία των εννοιών αυτών είναι να μην τις μάθουμε ποτέ? Μήπως δε υπάρχει τίποτα να μάθουμε? Αλλά τόσο συναίσθημα που πάει τελικά.. Επιστρέφει σε εμάς?


Animism

The term animism is derived from the Latin word anima meaning breath or soul. The belief of animism is probably one of man's oldest beliefs, with its origin most likely dating to the Paleolithic age. From its earliest beginnings it was a belief that a soul or spirit existed in every object, even if it was inanimate. In a future state this soul or spirit would exist as part of an immaterial soul. The spirit, therefore, was thought to be universal.
There has been sharp divisions of thought as to the original concept of animism held by primitive peoples. An British anthropologist Sir Edward Burnett Tylor in his "Primitive Culture" (1871) defined animism "as a general belief in spiritual beings and considered it 'a minimum definition of religion.'" He stated all religions from the simplest to the most complexed shared some sort of animistic belief. According to him primitive peoples, defined as those without a written tradition, believed the spirits or souls caused life in human beings. They pictured these souls as vapors or shadows going from one body to another. The souls not only passed between human beings but into, plants, animals and inanimate objects as well.
Tylor reasoned primitive man arrived at his animistic belief to help him explain the causes of sleep, dreams, and death. There naturally aroused a need to distinguish between an individual who was awake and one who was asleep, or an individual who lived and one who did not. Also there was a need to give a reason for the pictures some saw when they slept. The spirits were the early man's explanations.
Tylor was criticized by another British anthropologist Robert Ranulph Marett (1866-1943) who was convinced that primitive man had not developed the intellectual to form even such simplistic explanations as Tylor proposed. Marett suggested early religion was more emotional and intuitional in origin. He theorized that early man recognized some inanimate objects because they had some particular characteristic or behaved in some unusual way which mysteriously made them seem alive. He believed early man treated all animate objects as having a life and will of their own, but they never distinguished the soul as separate from the body, and could enter or leave the body. Marett conceded early man possessed the belief of animism, but it developed from the idea that some objects seemed to be alive like man.
It is insignificant how men and women gained the belief that a spirit or soul resides in all objects it is historically evident that they did. Trees and plants were worshiped as totems or because of their usefulness and beauty. In many cultures certain trees and plants have been feared. In some ancient cultures "trees were generally regarded as maternal deities or forest spirits, to be respected even when their lives were sacrificed for human use (pagan woodcutters never felled a tree without first begging its forgiveness). Female tree spirits live on in myth and folklore as dryads, the Greek version of the tree-worshiping druid priestesses."


Plants and trees have been considered sacred by themselves because, as some have thought, they are home to certain spirits. Both the soma plant of India and the coca shrub of Peru are worshiped for the intoxicating properties of the products made from them. Field crops, thought to harbor spirits of infertility, has been honored by ancient tribesmen and peasants throughout Europe. Traces of these cults can still be found.
The above describes nature worshipers among which many occultists are numbered. They view life as being in everything, and everything, even man, supporting life. Life is sacred -- all life. "One of the foremost characteristics of Neo-Paganism (or occultism) is the return to the ancient idea that there is no distinction between the spiritual and material, sacred and secular." Everything is still one as it was to primitive man.
Animism may also be the unconscious fabrication of a spirit manifestation by the medium. It is not a fraud as the medium actually believes that he is channeling a spirit. It usually happens when the medium is put under pressure to attend a request or works in a spiritualistic circle where spirit phenomena are expected to occur. The spirit of the medium then fabricates a manifestation and it is interesting to notice that the medium´s body undergoes all the usual changes that happen in an actual spirit communication, such as altered breathing, contortions, and such procedures.

by Alan G. Hefner and Virgilio Guimaraes

Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2009

Hey, that's life !

Don't take life so seriously ! !
Just Dance..


Just kiss a lot ..



Just have fun..

Just relax in Nature..


 Always be happy !! 
Every sixty seconds you spend angry, upset or mad, is a full minute of happiness you'll never get back.